luni, 20 iunie 2011

Extraordinar! Vor ungurii Ardealul!

Urmăresc de câteva zile discuţii nesfârşite despre unguri. Ce vor ei? Cum ce? Ardealul! Parcă am mai auzit eu chestia asta. Îmi amintesc de 1990, când se anunţa oficial că au intrat în ţară un şir lung de autocare cu unguri care vor să facă dreptate "ungurului" Mihai Cofariu, zdrobit în bătaie la Târgu Mureş. Am sunat disperată la Satu Mare, unde am prieteni buni, maghiari de mai multe generaţii. Îmi era frică să nu le ia Dumnezeu minţile şi să se alăture convoiului nimicitor care venea de la Budapesta. După zeci de telefoane mi-a răspuns o voce dragă. Bertolon îmi spune că noi, românii, suntem într-o ureche. "Nu e nici un autocar, nu iese nimeni la bătaie. Ne vedem de treaba noastră, ca şi până acum", mă asigură el. Într-adevăr, autocarele cu invadatori nu au venit nici atunci, nu vor veni nici acum, zic eu. Românii din Ardeal vorbesc ungureşte şi s-au însurat cu românce. Şi invers. Şi ei au salarii tăiate, şi la ei mâncarea este tot mai scumpă, şi la ei s-au închis spitale. Avem aceleaşi probleme. Cine să vrea sărăcia noastră?

Niciun comentariu: