marți, 15 februarie 2011

Jurnal de tramvai

Este o mega-discuţie: rromi, romi sau ţigani? Politicienii se bat în argumente: să se deosebească românii de ţigani şi invers! Însă, eu ştiu mai bine decât ei: nu e nici o diferenţă. Români, romi, ţigani, totuna. Trei domnişoare, eleve la un liceu de pe platforma Pipera, la uşa din faţă a tramvaiului. Erau îmbrăcate ca nişte paparude. Una avea blugi intraţi în cur, cu talie joasă, cercei mari, geacă lucioasă, unghii ojate în trei culori. Nu coborau "la prima", dar stăteau în uşă. Când s-au urcat trei puştani, rromi sau romi, adică ţigani, au dat nas în nas cu domnişorica. Să vezi spectacol! Într-o secundă, primul pune mâinele pe sânii fetii şi strigă în gura mare: "Să-mi bag pula, ce moi sunt. Bă, să fiu al dracului dacă nu sunt moi!" Ce credeţi că au făcut călătorii? Dar colegele? Aţi ghicit! Nimic. Singura care a reacţionat a fost eleva de liceu. Râdea şi spunea ceva de genul "Lasă-mă, că îmi place!" Până şi eu m-am simţit rromancă, nu am reacţionat în nici un fel.

Niciun comentariu: